Chamois AW18 - en "Fairytale"

Chamois presenterar sin nya höstkollektion - ”Fairytale” med handtryckta mönster på vackert naturfärgat linne av hög kvalitet. Inspirationen är hämtad ur den nordiska sagovärlden. Mystiken kring tallskogar och vackra kulturlandskap avspeglas i eleganta tryck, i nordiskt blåa nyanser och varma jordtoner.

"Samarbetet med våra indiska blocktryckare och hantverkare förstärker kollektionens mystik samt förmedlar österns mönsterhistoria, dess ursprung och etablerade tekniker," berättar Chamois grundare Charlotte Amlé.

Nytt för i år är ekovänliga korgar och bordstabletter i mjuk återvunnen bomull, i färger som matchar kollektionens textilier. Även accessoarer med fokus på detaljer och hantverk, bidrar till att lyfta fram Chamois genuina textilier.

"Med Chamois linnedukar från Indien, servetter och servettringar som kommer i äkta silver och i flera andra utföranden, lyckas du med en sober och elegant dukning. Elegant, bohemiskt och för mig en Fairytale,” fortsätter Charlotte.

Inför hösten introducerar varumärket fyra nya mönster: Paradise, Meadow, Bud och Chevron. Klassikerna Big Paisley och Jugend återfinns även bland höstens sortiment, för att skapa den eklektiska mix av mönster och monokroma färgskalor som Chamois representerar. Kollektionen kommer ut i butik till hösten.

För mer information kontakta:
EKPR & Kommunikation tel. 08-667 22 06 info@ekpr.com
Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com

Chamois är ett designföretag inom inredning och mode. Inspirationen kommer från den orientaliska textil- och hantverkstraditionen. Det är tusenåriga mönster och tekniker som kombineras och tolkas till dagens moderna former och uttryck. Produktionen sker i samarbete med små, ofta familjeägda, producenter som själva är hängivna den lokala, kulturella estetiken. Chamois har respekt för de kulturella värden de förvaltar och har nära och personliga relationer med producenterna, vilka även delar deras syn på arbetsförhållanden och andra hållbara värden.