Dixie inleder nytt samarbete med grafiker och illustratör

Det svenska varumärket Dixie fortsätter att skapa uttrycksfull design för hemmets alla rum genom att både tillverka och distribuera inredningsprodukter. En av höstens stora nyheter är samarbetet mellan Dixie och grafikern - och illustratören Cecilia Lundgren. Cecilia har gjort sig känd genom att skapa tilltalande illustrationer av människor och hennes verk har uppmärksammats av flera stora internationella företag. Cecilia har en bakgrund inom grafisk design och har både bott och arbetat med klienter runt om i Europa. Dixie har tillsammans med Cecilia tagit fram en fashion-serie med stilistiska illustrationer som pryder en del av kollektionen med kuddar och brickor. Kuddfodralen lämpar sig bra i hemmiljö och är tillverkade i 100 % lin för att framhäva de specifika dragen i motiven. Brickorna består av FSC, certifierad björk och produkterna är närproducerade och tillverkade i Sverige.

Priser:

Kuddfodral: 550 kr

Bricka d 38: 350 kr

Bricka d 49: 495 kr

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta: EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: cecilia@ekpr.com Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com