Ekobutiken Happy Food Store lanseras i Sverige

Finlands största eko-butikskedja Ruohonjuuri etablerar en konceptbutik i Sverige under namnet Happy Food Store. Det blir kedjans tolfte butik och första butik i Sverige. Den 11 januari 2018 slås portarna upp till butiken på Sveavägen 22 i Stockholm. Inför lanseringen har Happy Food Store valt att samarbeta med EK PR & Kommunikation, en PR-byrå med lång erfarenhet av kreativ eventmarknadsföring och varumärkesbyggande kommunikation.

Butikskedjan Ruohonjuuri genomsyras av visionen att sprida glädje och tar nu sitt framgångsrika succékoncept till Sverige. I samband med etableringen av Happy Food Store som kommer att sälja ekologisk mat, naturkosmetika och hälsoprodukter lanseras även en nätbutik för den svenska marknaden. Den fysiska butiken kompletteras med finska Green Street Café som öppnar i samma lokal med servering av raw food-bakverk och hälsosamma maträtter från Finland.

– Det känns fantastiskt inspirerande och roligt att äntligen kunna öppna Happy Food Store i Sverige. Vi har under många år fått förfrågningar från svenska kunder som besökt våra butiker i Finland, säger Happy Food Stores svenska Country Manager Bength-Eric Pettersson.

Ruohonjuuri, som grundades 1982, är en pionjär inom finsk ekohandel och delar årligen ut priser och stipendier till innovationer som främjar miljön och en hållbar utveckling. Företaget prioriterar även samarbeten med inhemska leverantörer som bidrar till butikernas breda sortiment och gemensamma marknadsföringsaktiviteter. Varje månad donerar butikskedjan hela vinsten från försäljningen av en kampanjprodukt till ett välgörenhetsprojekt utvalt av deras kunder.

www.happyfoodstore.se

För ytterligare information  vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:      info@ekpr.com