EKPR och kommunikation välkomnar By Crea

Det uppmärksammande Möbeldesignföretaget By Crea välkomnas varmt till EKPR. Företaget skapar möbler som är 100 % handtillverkade i Sverige med en stilren design som smälter in i alla miljöer. Varumärket associeras med tillverkning av barstolar, matstolar, pallar samt sängbord i varierande färger och material med hög kvalité och design.

Möblerna som är svensktillverkade görs på effektiv beställning av hantverkare i skånska fabriker. Från första svets till slipning, målning, dyntillverkning och montering så görs allt för hand. De tyger som finns på marknaden för produkterna är de mest slitstarka och finns att välja mellan sammet, imitationsläder samt polyester.

År 2017 grundade de två vännerna Alexandra Pettersson och Alexander Tjernström By Crea. Företagets namn kommer från ordet skapa och det är det som företaget ständigt strävar efter, att skapa möbler i en minimalisk skandinavisk design som är unikt i dess färg och form. Företaget skiljer sig starkt från andra då dem anpassar alla sina möbler så att vardera enskild person får just det som de önskar vilket gör möblerna mer personliga.

Varumärket står för tidlös design och kvalité för att skapa något unikt för kunden. För att överträffa kundens förväntningar så arbetar dem ständigt med att skapa god och långvarig relation och erbjuder effektiv service från tillverkningens start fram till att möblerna levereras.