Ett personligt blickfång på väggen

Stack är det gemensamma namnet på G.A.Ds oregelbundna och lekfulla hyllor. Hyllplanen kan vändas och på så vis bilda olika former. Med lite fantasi och styling förvandlas den till en fin tavla på väggen.

När Kristian Eriksson, grundaren av G.A.D, ritade Stack tänkte han att hyllan skulle kunna ses som ett konstverk i sig. ” Stack blir vad man gör den till och blir som en personlig tavla.  Många har ju tomma ytor som man inte vet vad man ska fylla dem med”

Framförallt tycker Kristian att det är roligt att ha tänkt ut något helt nytt som inte funnits förut. Speciellt nöjd är han med att hyllorna kan byggas ihop och bilda ett ”nätverk” över en hel vägg.

Stackhyllan finns i massiv ek och björk, i olika storlekar och material. Priser från 1800 - 4100 kr.

För ytterligare information vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:     info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på:           www.ekprbildbank.com

G.A.D kännetecknas av möbler med tidlös design, genuin äkthet och högkvalitet. Med gediget hantverk, massivt trä, naturmaterial och miljövänliga ytbehandlingar handtillverkas möblerna på företagets snickeri i Hemse. För att få full kvalitetskontroll produceras möblerna i små serier och varje möbel signeras av en ansvarig snickare. Kristian Eriksson, grundade G.A.D, Gute Art & Design, 1999, då han lämnade en karriär inom IT-branschen i Stockholm och flyttade till Gotland för att formge och tillverka kvalitetsmöbler. Passionen för det traditionella möbelhantverket med fokus på design, hållbarhet och miljö har alltsedan dess varit företagets signum.