• EK PR/

G.A.D firar 20 år – lanserar jubileumskollektion på Stockholm Furniture & Light Fair

Det gotländska möbelvarumärket G.A.D fyller 20 år och firar med att presentera en ny kollektion på Stockholm Furniture & Light Fair den 6-10 februari 2018.

En av höjdpunkterna som visas på mässan är en ny fåtölj med hög komfort, som är en vidareutveckling av den populära karmstolen Fole. Under jubileumsåret kompletteras kollektionen även med en ny hylla i den stilrena och flexibla förvaringsserien Klinte – ett hyllsystem med sektioner som kan kombineras eller användas separat.

För att föreviga 20 års-jubileet kommer samtliga möbler som tillverkas under 2018 att stämplas med ett nydesignat jubileumssigill. Därtill kommer grundaren Kristian Eriksson att signera ett flertal möbler.

– Det är fantastiskt roligt att fylla 20 år och att se hur mycket våra kunder uppskattar våra gedigna möbler, som är hållbara och kommer att finnas kvar i generationer, säger Kristian Eriksson, VD och formgivare på G.A.D.

G.A.D – som kännetecknas av det stilrena gotländska formspråket och de klassiska lokala naturmaterialen kalksten och grått lammskinn – grundades av Kristian Eriksson när han flyttade till Gotland för att förverkliga sin dröm; att tillverka möbler i massiv ek och björk enligt traditionella hantverksmetoder. G.A.D:s resa slutar dock inte här. Den har bara börjat.

För ytterligare information och utlån vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:     info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på:           www.ekprbildbank.com

G.A.D, Gute Art & Design, grundades för tjugo år sedan av Kristian Eriksson, som flyttade från Stockholm till Gotland för att formge och tillverka kvalitetsmöbler. Det gotländska varumärket kännetecknas av möbler med tidlös design, genuin äkthet och hög kvalitet. Med gediget hantverk, massivt trä, naturmaterial och miljövänliga ytbehandlingar handtillverkas möblerna på företagets snickeri i Hemse. Passionen för det traditionella möbelhantverket med fokus på design, hållbarhet och miljö har alltsedan dess varit företagets signum.