Garden Glory – For glamorous people with dirty nails

En husdröm med vacker trädgård men med en tråkig slang på husväggen blev starten för Garden Glory: ett koncept med designade slangar, tillhörande munstycken och fästen. Exklusiva och eleganta men ändå med en gedigen känsla.

- Jag har alltid varit intresserad av växter och blommor, men skulle inte säga att jag är född med gröna fingrar. Snarare har jag ett stort intresse för design, färg och form.  Och när jag såg den gamla slangen som hängde på husväggen ville jag hitta något nytt. Lättare sagt än gjort – det som fanns var gröna slangar med orange munstycken. Inte direkt något som lockar till trädgårdsarbete eller pryder sin plats på en husvägg, säger Linda Brattlöf grundare av Garden Glory.

Garden Glorys vision är att liva upp traditionella och praktiska produkter med snygga färger, spännande material och detaljer som tillför något till vår utomhus miljö.
Slangarna och dess tillbehör produceras i Skandinavien och finns idag i vit, svart, rosa, grå och guld. Varje säsong lanseras nya spännande färger och ytterligare produkter.

Why settle for something ordinary?

Garden Glory är ett varumärke med attityd, ett varumärke som bryter gränser. Garden Glory vill sprida glädje i vardagen och "ta kål" på allt som anses som standard och vanligt. Ambitionen är att vara ett varumärke som uttrycker sina kunders inställning till design och stil.

- Vi vill att våra produkter blir "The final touch" vid modern trädgårds- och utomhus styling, säger Linda Brattlöf.

Garden Glory vann ”Swedish Design Award” i 2012.

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation
Telefon: 08-667 22 06 E-mail: info@ekpr.com