Gåshaga Gourmet lanserar Red Maple BBQ Sauces – med äkta lönnsirap

Lagom till grillsäsongen lanserar Gåshaga Gourmet kanadensiska Red Maple, en serie premium BBQ-såser med äkta lönnsirap.

Kanadensiska Red Maple BBQ är mångsidiga såser som kan användas till grillning, ugnsbakning eller som de är. Red Maple BBQ-såser passar bra att penslas på kött, använda som en marinad, som en dippsås till t ex räkor och kycklingvingar, eller till att krydda soppor, grytor och såser. Red Maple kommer i fem olika smaker som är inspirerade av det nordamerikanska köket. De innehåller minst 5 % äkta kanadensisk lönnsirap vilket ger en naturlig sötma till matlagningen. Red Maple BBQ Sauces innehåller inga konserveringsmedel eller onaturliga tillsatser. Pris ca 79 kr i välsorterade butiker.

Vi har länge letat efter den perfekta BBQ-såsen och föll för Red Maples smakrika lönnsirapsbaserade såser i sina snygga förpackningar, säger Fredric Ankarcrona som tillsammans
med sin fru Lotta driver Gåshaga Gourmet.

Red Maple är en del av Just Perfect Specialty Foods Ltd. som drivs av den svensk-kanadensiska familjen Skollsberg som arbetat med mat sedan 1888, i fyra generationer.

Med lönnsirap som utgångspunkt har vi skapat Red Maple BBQ Sauces, en serie som lyfter fram det bästa från den nordamerikanska grilltraditionen. Med tanke på familjens rötter i Sverige ser vi nu mycket fram emot att våra produkter kommer att säljas även i Sverige, säger Markus Skollsberg COO på Just Perfect Specialty Foods Ltd.

Om Gåshaga Gourmet AB

Gåshaga Gourmet importerar och distribuerar delikatessvaror av högsta kvalitet till butiker och restauranger i hela norden. Företaget som ligger i Gåshaga på Lidingö utanför Stockholm
grundades 2010. Ägare är Lotta och Fredric Ankarcrona. www.gashagagourmet.se.