• EK PR/

Gotländska designvarumärket G.A.D inleder samarbete med EK PR & Kommunikation

- Vi är mycket stolta över att G.A.D valt vår PR-byrå som samarbetspartner. Vi ser fram emot att höja G.A.D till en ny nivå som det mest genuina och hållbara varumärket inom svensk möbeldesign, säger Madeleine Ek Brentmar, VD på EK PR & Kommunikation.

Det gotländska varumärket G.A.D kännetecknas av möbler med tidlös design, genuin äkthet och hög kvalitet. Med gediget hantverk, massivt trä, naturmaterial och miljövänliga ytbehandlingar handtillverkas möblerna på företagets snickeri i Hemse.

Skandinavisk björk med blond ljushet och hård ek kombineras med noga genomtänkta detaljer. Materialval bidrar till möblernas tilltalande estetik såväl som höga funktionalitet, kvalitet och hållbarhet. Det gotländska formspråket fulländas med de lokala naturmaterialen kalksten och grått lammskinn som kompletteras med högkvalitativt anilinläder, slitstark merinoull och svart granit.

Kristian Eriksson, grundade G.A.D, Gute Art & Design, 1999, då han lämnade en karriär inom IT-branschen i Stockholm och flyttade till Gotland för att formge och tillverka kvalitetsmöbler. Passionen för det traditionella möbelhantverket med fokus på design, hållbarhet och miljö har alltsedan dess varit företagets signum. För att få full kvalitetskontroll produceras möblerna i små serier och varje möbel signeras av en ansvarig snickare.

-  Vår strategi och filosofi har alltid varit kompromisslös kvalitet i alla led. Vi tar inga genvägar och våra möbler tillverkas med hållbara tekniker och miljötänk, vilket är mycket uppskattat av dagens designintresserade och medvetna konsumenter. Samarbetet med EK PR & Kommunikation påbörjar en ny fas i vårt varumärkesarbete som vi är mycket förväntansfulla inför, säger Kristian Eriksson, VD och formgivare på G.A.D.

Utöver företagets ordinarie sortiment tillverkar G.A.D även kundanpassade möbler, såväl i liten som stor skala, samt har gedigen erfarenhet av inredning för offentlig miljö.

För ytterligare information vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:    info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på:         www.ekprbildbank.com

Amelia Lannhagen
Byråchef