Låt ditt bord blomstra i vår med Kaprifol!

Fyrklöverns nya servis Kaprifol är ett möte mellan stilren nordisk form och sprudlande blomsterglädje. Inspirationen till servisen växte fram ur designduon Finn Schjölls och Anna Handells ömsesidiga kärlek till botanik och favoriterna kaprifol och luktärt. Det breda och funktionella sortimentet ger möjlighet till flera olika sätt att duka, sobert vitt eller livligt blomstrande. Eller varför inte mixa och matcha de olika delarna och skapa din personliga drömservis! Kaprifol bjuder på vackra överraskningar. Knoppen på terrinen är utformad som en blomma och på terrinlocket är en fågel just på väg att landa. Ljusskålen har fått en insida av glänsande platina som ger lyxig lyster åt det dukade bordet!

Finn Schjöll är Norges mest kända blomsterkreatör och förekommer flitigt i norsk TV där han ständigt inspirerar till kreativa arrangemang som ”Blomster-Finn”. Han har i många år designat åt Magnor Glassverk och bland annat skapat vasen ”Boblen” som sålts i över en miljon exemplar.

Duka upp med Kaprifol, för visst är det är som Finn Schjöll menar, det finns alltid något att fira!

Servisen Kaprifol är utgiven av Fyrklövern i samarbete med Magnor och finns till försäljning via Fyrklövern på www.fyrklovern.se

Fyrklöver har funnits på den nordiska marknaden sedan 1974 och är ett av Nordens största företag inom porslin, glas och hemdekoration. ”Skönhet, funktion och god design som inspirerar umgänget kring bordet” är det som driver oss när vi utvecklar våra produkter. Vi har genom åren haft glädjen att göra många framgångsrika designsamarbeten. Hos Fyrklövern hittar du produkter av hög kvalitet som endast finns att köpa genom oss.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com
Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com