MYTH Sparkling – nytt bubbel som smakar mer än det kostar

Den 9 juli lanseras MYTH Sparkling på Systembolaget; ett veganvänligt bubbel som passar till alla festliga tillfällen. Den mousserande drycken är perfekt att servera som aperitif, till salta snacks och sallader såväl som i drinkar och sommarbålen.

– Lanseringen är ett led i att tillmötesgå den medvetne konsumenten som vill avnjuta en smakrik mousserande dryck med en lägre alkoholhalt. Där ser vi idag en efterfrågan på alternativ utan den söta karaktären som annars kännetecknar låghaltiga alkoholprodukter. MYTH Sparkling uppfyller efterfrågan med ett prisvärt mousserande vin som inte bara smakar gott utan även är tillverkat helt utan animaliska tillsatser, berättar Åsa Melin, produktutvecklingschef på Providential Wines & Spirits.

MYTH Sparkling har en medelstor, ren och fruktig doft med toner av päron, honungsmelon, fläderblom och citrus. Smaken är fruktig med livlig mousse och inslag av gula äpplen, gråpäron, melon samt färsk lime. Basvinet kommer från Spanien och är gjort på blandade gröna druvor.

Pris: 49 kr, 750 ml
Alkoholhalt: 7 %
Producent: Providential Wines & Spirits AB
Art nr: 76032-01

För mer information och varuprover vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation tel. 08-667 22 06 info@ekpr.com
Åsa Melin,
tel. 072-221 00 11 asa@providentialwines.se
Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com

Providential Wines & Spirits är en vin- och spritimportör med ambition att bevara goda traditioner och samtidigt leda dryckesutvecklingen på den svenska marknaden. Företaget består av passionerade medarbetare med många års erfarenhet och intressen för nya trender. Providential Wines & Spirits är systerföretag till Hermansson & Co, vilket ger företaget extra resurser. Sedan starten 2011 har Providential Wines & Spirits löpande lanserat nya varumärken, resultatet kan skådas i hyllorna på Systembolaget.