Nordstjerne väljer samarbete med EKPR & Kommunikation

Det danska designföretaget Nordstjerne och PR-byrån EKPR & Kommunikation inleder samarbete. Nordstjerne formger inredningsdetaljer tilllverkade av marmor, mässing och färgad mocka inspirerade av den råa nordiska naturen. Varumärket kännetecknas av accessoarer såsom lådor, burkar, skålar och vaser med stilren skandinavisk design; naturligt rena, avskalade och enkla former som kombinerar funktionalitet med elegans.

– Nordstjerne är kända för att vara föregångare av inredningsprodukter i marmor. Deras trendiga design och genuina material har uppmärksammats av designälskare i fler än 30 länder. Vi är mycket glada att Nordstjerne valt vår PR-byrå och ser fram emot att lyfta varumärket på den svenska marknaden, säger Madeleine Ek Brentmar, VD på EKPR & Kommunikation.

Företaget grundades hösten 2011 då Henriette Bach började tillverka egna juldekorationer som blev mycket efterfrågade av vänner. Henriette bestämde sig då för att lämna sitt arbete som flygvärdinna för att satsa på produktdesign och startade företaget Nordstjerne. 2012 var företaget en av de första som lanserade produkter tillverkade av marmor på den danska marknaden.

Varumärket Nordstjerne står för kvalitet och hållbarhet. För att säkerställa att produkterna är av högsta kvalitet samt att tillvekningen sker under acceptabla arbetsförhållanden besöker grundaren Henriette Bach ofta företagets leverantörer i Indien och andra platser.