• EK PR/

Pressmeddelande angående nytt samarbete mellan DYRBERG/KERN och MARIA ZABEL JEWELLERY

I början av januari 2015 tar DYRBERG / KERN över verksamheten för det danska smyckesmärket MARIA ZABEL JEWELLERY som då byter namn till ZABEL JEWELLERY. Grundaren Maria Zabel har under tre år byggt varumärket MARIA ZABEL JEWELLERY och har positionerat sig som en av Danmarks mest uppskattade smyckesdesigners.

ZABEL JEWELLERY fortsätter som ett självständigt varumärke och Maria Zabel får nu rollen som Creative Director och ansvarar för design och marknadsföring samt förblir delägare i företaget.

• Zabels moderna kollektion i sterling silver har en annan stil än DYRBERG/KERN. Sammansättningen av det feminint råa grafiska utseendet skapar en intressant kontrast och därmed kompletterar Marias kollektion vår portfölj av produkter, säger Henning Kern, VD på DYRBERG / KERN.

• Jag är mycket glad över att nu få möjlighet att till 100% kunna fokusera på att kreativt kunna utveckla ZABEL SMYCKEN och är mycket stolt över att kliva in ett danskt företag som har fått stor uppmärksamhet nationellt och internationellt. Jag gläder mig att få arbeta samman med så sköna människor som Gitte och Henning, avslutar Creative Director Maria Zabel.

För ytterligare information och högupplösta bilder vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com