Prestigefyllt pris till Watt&Veke AB vid den stora designmässan i Paris

Watt&Veke har tilldelats första pris i designtävlingen Grand Prix Table&Cadeau 2015. Det är det prestigefyllda franska magasinet Table&Cadeau som utsett Watt&Vekes bordslampa Linda i kategorin bästa innovativa nya produkt inom dekoration. Priset som delades ut vid den stora designmässan i Paris motiveras med att Linda på ett spännande sätt kombinerar enkelhet, modernitet och dekoration.

Det är läsarna av Table&Cadeau som fått rösta fram vinnarna i ett antal kategorier varav alltså Watt&Veke Linda tog hem förstapris.  Watt&Vekes kreativa chef och delägare Monika Lindström tog nyligen emot priset på plats i Paris vid mässan Maison & Objet september 2015.

-          Det är en ära att få bli utsedd till av läsarna till den välrenomerade Table&Cadeau. Vi fick ett fint mottagande av Linda och andra av våra produkter vid Parismässan.  Självklart är vi stolta att inte bara norra Europa gillar vårt fokus på stil, trend & kvalitet, säger Monika Lindström

Watt&Veke är ett svenskt varumärke som säljer lampor och julbelysning. 1998 grundade Monika Lindström Watt&Veke med en ambition att designa lampor och levande ljus, stämningsbelysning oavsett ljuskälla. Namnet återspeglade verksamhetens inriktning. Idag jobbar man enbart med elektriska produkter, ljusen är sedan länge borta ur sortimentet. KB18 Företagsförädling AB är idag huvudägare i Watt& Veke.
Vackra adventstjärnor i papp har blivit något av företagets signum. Med handgjorda papper av högsta kvalitet och handtryckta mönster utmärker sig stjärnorna från Watt&Veke litet extra.
Watt&Vekes produkter säljs genom inredningsbutiker, möbelaffärer och belysningsbutiker runt om i Sverige och utomlands. De största exportmarknaderna är Norge, Tyskland Schweiz och Ryssland.

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com