Rustas nya designkollektion på plats i varuhusen

Nu finns Rustas nya mönsterkollektion, ”En liten bit av Sverige”, på plats i kedjans 73 varuhus. Designen andas äkthet, tradition och god kvalitet och återfinns på bl a plädar, väskor, kuddar, husgeråd, mattor och tapeter.

Koncept och mönster är skapade av designkvartetten Sweden at Heart (Andrea Embring, Ida Wahlström, Josefin Hill och Kajsa Öijerholm) och är inspirerade av svensk flora och fauna. De fyra olika mönstren Safari, Stensöta, Rönn och Konung återfinns inom framförallt hemtextil och husgeråd, men även på förbruknings- och heminredningsartiklar samt mattor och tapeter.

”- Varje detalj, val av komponenter och material i kombination med funktion har gjorts med omsorg så att varje produkt kan bära budskapet god kvalitet till bästa pris. Design skall inte kosta mer för kunden”, säger Cecilia Hallberg, Affärs- och sortimentschef på Rusta.

Kollektionen utkommer i begränsad upplaga och är tänkt att förnyas med nya mönster och färger, beroende på säsong.

I serien ”En liten bit av Sverige” ingår också en unikt framtagen kroppsvårdsserie om flera hudvårdsartiklar i olika doftvarianter. Artiklarna är tillverkade i Sverige och helt parabenfria.

För pressprover, produktinformation och bilder, vänligen kontakta:

Anna Lyckberg, telnr 08-626 4300, e-post: anna.lyckberg@rusta.com