Sätt guldkant på julen med Maria Montazamis servis

Fyrklövern har i ett nytt samarbete med hollywoodfrun Maria Montazami designat julservisen Christmas Moments by Maria Montazami. Bakgrunden till designsamarbetet är en kombination av Marias heminredningsintresse och hennes stora kärlek för julen.

- Jag har hämtat inspirationen till servisen från mina egna jular. Barndomsminnen av sirliga girlanger, tindrande stjärnor och snöflingor, berättar Maria Montazami.

Designidén har tolkats av illustratören Anna Handell. Resultatet är en julservis med lättsam vintagekänsla, toppad med äkta guld och en sinnlig dekor inspirerad av misteln som uppmuntrar till julkyssar.

I servisen ingår även Maria Montazamis egen kristallglaskollektion. Glas med diamantgraverad stjärndekor och ett öppet formspråk vilket förhöjer servisens exklusiva känsla. Extra julstämning skapar det ståtliga snapsglaset som Maria designat för kollektionen.

Marias mål med Christmas Moments by Maria Montazami har varit att skapa en tidlös servis av god kvalitet. Tanken är att porslinet ska kunna tas fram jul efter jul och föras vidare till kommande generationer. En servis som skapar känslan av en varm och inbjudande jul, samt ger minnen för livet! Christmas Moments finns nu till försäljning på www.fyrklovern.se.

Med en hälsning från Fyrklövern och Maria Montazami: Merry Christmas Moments!
För ytterligare information och utlån vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:     info@ekpr.com
Högupplösta bilder finns på:       www.ekprbildbank.com

Fyrklövern har funnits på den nordiska marknaden sedan 1974 och är ett av Nordens största företag inom porslin, glas och hemdekoration. ”Skönhet, funktion och god design som inspirerar umgänget kring bordet” är det som driver oss när vi utvecklar våra produkter. Vi har genom åren haft glädjen att göra många framgångsrika designsamarbeten. Hos Fyrklövern hittar du produkter av hög kvalitet som endast finns att köpa genom oss.