Hojjo Sverige Ab fortsätter att expandera via förvärv

Report this content

Hojjo Sverige Ab bedriver verksamhet inom onlinemarknadsföring. Främst inom segmentet affiliatemarknadsföring. Bolaget äger ett antal hemsidor varav Ekonomifokus.se och Begravo.se är de största. Ekonomifokus hjälper tusentals besökare varje dag med svar på frågor samt information om ämnen som bostad och ekonomi. Begravo hjälper besökaren att jämföra offerter från olika begravningsbyråer i vald region med endast ett knapptryck. Man skulle kunna säga att Begravo är begravningsbranschens motsvarighet till Lendo och tjänsten Hittamäklare.
De befintliga webbplatserna växer kraftigt organiskt och tusentals besökare passerar varje dag igenom det nätverk av webbplatser som Hojjo Sverige Ab erbjuder. Statistik visar att besökarna är nöjda med den information som de erhåller från de olika sajterna.

Nu har Hojjo Sverige Ab även förvärvat webbplatserna Spanienforum.se och Etrender.se.
Spanienforum.se är sveriges största forum för svenskar i Spanien. Där kan man läsa om allt som har med Spanien att göra och det finns även tjänster som hjälper besökaren att köpa- och sälja bostäder i Spanien. Etrender.se är en hemsida som erbjuder omdömen och recensioner kring olika företag och tjänster på internet.

Förvärven ökar möjligheterna till samarbeten med andra företag och webbplatser och det finns tydliga synergier som förvärven medför säger bolagets VD och presstalesman Andreas Hogmalm.