iPad hos Elgiganten lagom till jul

-     Idag kommer Apples försäljningssuccé till Elgiganten

Idag kommer Apples internationella storsäljare iPad till Elgigantens varuhus. Intresset väntas bli enormt och Elgiganten förbereder sig genom att fylla hyllorna med Sveriges största utbud av samtliga modeller och utföranden av iPad, både 3G och WiFi. iPad kommer att finnas tillgänglig i 33 av Elgigantens varuhus samt via webbshopen på elgiganten.se.

Sedan iPad lanserades i USA i våras har produkten sålt i över tre miljoner exemplar, vilket gör iPad till en av de snabbast växande konsumenttrenderna i historien. iPad finns i sex olika utföranden, med WiFi eller 3G-anslutning samt med hårdiskstorlekarna 16, 32 eller 64 GB.

Elgiganten kommer att ha Sveriges bästa tillgänglighet och Sveriges största utbud av samtliga modeller till ett mycket attraktivt pris. Elgiganten kommer sälja iPad i hela 33 varuhus runt om i landet, fler än någon annan. Utöver själva läsplattan kommer Elgiganten även erbjuda ett stort antal tillbehör samt förmånliga erbjudanden på 3G-abonnemang.

-      Att utöka vårt Apple-sortiment ligger i linje med vår ambition om att alltid ha ett brett och komplett sortiment från de ledande leverantörerna och varumärkena. Inför vår lansering av iPad har vi specialutbildat vår personal i funktion och användning så att nyfikna kunder ska kunna få svar på alla frågor kring produkten, säger Jason Stubbs, försäljningschef Elgiganten

Med den 9,7 tum stora tryckkänsliga skärmen kan iPaden användas för att surfa på internet, läsa och redigera dokument, skicka e-mail, se på film, läsa en e-bok eller använda någon av de 250 000 applikationerna som finns tillgängliga. iPaden har en batteritid upp till tio timmar vid surfning på webben eller vid videouppspelning.

-      Det här är ännu en ”måste ha” produkt och vi förbereder oss på ett väldigt stort intresse från våra kunder. Under det senaste året har vi fått oerhört många frågor om när, var och hur iPad kommer att lanseras i Sverige och det känns fantastiskt kul att äntligen få säga att vi nu har den i varuhusen. Jag skulle inte bli förvånad om det ligger många paket formade som Ipads under granarna i jul, säger Jason Stubbs.

Från den 30 november välkomnas alla kunder till Elgiganten för att titta närmare på och testa iPad samt ta del av de mängder av förmånliga erbjudanden Elgiganten erbjuder kring produkten. Samtliga priser på iPad finns på Elgigantens hemsida, www.elgiganten.se

iPad kommer att finnas till försäljning i nedanstående 33 Elgiganten-varuhus samt på webshopen:

Kungsgatan                   Nordstan                       Sickla

Barkarby                        Helsingborg                  Kungens kurva

Erikslund                       Örebro                            Täby

Uppsala                        Jönköping                       Luleå

Lund                              Mobilia                           Bäckebol

Östersund                     Häggvik                         Kristianstad

Sundsvall                      Sisjön                             Backaplan

Länna                            Skövde                          Gävle

Växjö                             Uddevalla                      Bromma

Kållered                        Ystad                              Norrköping