Platt-tv storsäljare när Elgiganten slog upp portarna i Karlskoga

Igår öppnade Elgiganten sitt nya varuhus i Karlskoga. Varuhuset i Karlskoga är Elgigantens 68:e varuhus i Sverige och kön var lång när portarna äntligen slog upp kl. 8.00.

Det nya 860 kvm kvadratmeter stora Elgiganten-varuhuset ligger nära Karlskoga Centrum och intresset för etableringen av Sveriges ledande hemelektronikaktör har varit stort – både från kunder, arbetssökande och övriga handlare i området. Elgiganten i Karlskoga är Elgigantens 20:e franchise-varuhus och ägs och drivs av nyblivne varuhuschefen Tomas Olsson.

- Det känns väldigt spännande nu när invigningen är ett faktum och vi hoppas att våra kunder ska uppskatta vårt varuhuskoncept. Vi kommer att jobba hårt för att erbjuda Karlskoga ett brett sortiment hemelektronik till pressade priser med lokal service, säger franchisetagaren och varuhuschefen Tomas Olsson.

Elgiganten i Karlskoga hade dagen till ära speciellt fördelaktiga erbjudanden på platt-tv, något som visade sig vara populärt i de värmländska skogarna. Fram till kl. 15.00 såldes över 160 platt-tv i olika storlekar.

- Utvecklingen har gått oerhört snabbt de senaste åren och vi ser ett ökat intresse för hemelektronik i hela Sverige. Karlskoga är en viktig marknad för Elgiganten och vi är mycket glada över vårt nya franchise-varuhus på Skolgärdesvägen, säger Klas Erikson, Kedjeledare Elgiganten Franchise

Elgiganten i Karlskoga finns på Skolgärdesvägen i det nya detaljhandelsområdet i centrala Karlskoga. Hela första veckan kommer att firas med speciella invigningserbjudanden på ett stort antal produkter.