Elanders avyttrar för att renodla verksamheten

Elanders avyttrar för att renodla verksamheten Elanders AB har tecknat avtal med Schlott Sebaldus AG om försäljning av Elanders Lithorex AB. Elanders Lithorex i Landskrona erbjuder lösningar inom personifierad direktreklam i rulloffset. Bolaget har ett 60-tal anställda och omsättningen var 110 MSEK för år 2001. Försäljningen av Lithorex är ett led i vår ambition att utveckla Elanders till en internationell Infomediakoncern där vi erbjuder flexibla publikationslösningar. Försäljningen som redovisas under tredje kvartalet beräknas medföra en realisationsvinst om 23 MSEK. Enskilda Securities har varit rådgivare i denna affär. Elanders AB Patrick Holm VD och koncernchef För ytterligare information, v.v. kontakta Patrick Holm Mats Almgren VD och koncernchef Ekonomidire ktör Elanders AB Elanders AB +46 300 50 000 +46 300 50 000 +46 708 210 410 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00010/wkr0002.pdf