Datum för finansiella rapporter från Electrolux 2015

24 april             Delårsrapport januari - mars

17 juli                Delårsrapport januari - juni

23 oktober        Delårsrapport januari - september

Årsstämman hålls den 26 mars 2015.

För mer information vänligen kontakta Electrolux pressjour: 08-657 65 07.

Electrolux är en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner. Utvecklingen bygger på konsumentinsikt och sker i nära samarbete med professionella användare. Vi erbjuder innovativa lösningar för hem och företag, med omsorgsfullt designade produkter såsom kylskåp, diskmaskiner, tvättmaskiner, spisar, luftkonditioneringar, dammsugare och småapparater. Under välkända varumärken som Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire och Electrolux Grand Cuisine säljs fler än 50 miljoner produkter årligen till kunder i över 150 länder. Under 2013 hade Electrolux en omsättning på 109 miljarder kronor och cirka 61 000 anställda. För mer information besök http://group.electrolux.com.

Taggar: