Electrolux årsredovisning enligt Form 20-F

Electrolux årsredovisning enligt Form 20-F (ELUX) Electrolux årsredovisning enligt Form 20-F har lämnats till den amerikanska finansinspektionen, US Securities and Exchange Commission, SEC. Dokumentet finns tillgängligt i pdf-format på Electrolux hemsida, www.electrolux.com/ir. Årsredovisningen enligt Form 20-F finns också tillgänglig i SECs Edgar Database på www.sec.gov. En kopia av ovantstående dokument har också sänts till börsmyndigheten i Storbritannien, UK Listing Authority, och kommer inom kort att finnas tillgängligt på adress: Financial Services Authority UKLA Document Viewing Facility 25 The North Colonnade Canary Wharf London, E14 5HS, UK Electrolux-koncernen är världens största tillverkare av hushållsmaskiner och utrustning för kök, rengöring samt skogs- och trädgårdsskötsel. Mer än 55 miljoner produkter - som kylskåp, spisar, tvättmaskiner, dammsugare, motorsågar och gräsklippare - säljs varje år till konsumenter och professionella användare i över 150 länder till ett värde av 133,2 miljarder kronor. Electrolux-koncernen har 82. 000 medarbetare och arbetar med ledande varumärken som AEG, Electrolux, Zanussi, Frigidaire, Eureka, Husqvarna, Flymo, Volta och ElektroHelios. För mer information För mer information, kontakta Investor Relations på telefon 08-738 60 03. Electrolux Pressjour har telefon 08-657 65 07. För att ändra eller säga upp denna faxtjänst, vänligen sänd hela detta dokument, med uppgift om ditt namn, företag och faxnummer, till faxnummer 08-738 7090, med uppgift om vad som ska ändras. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030704BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/04/20030704BIT00660/wkr0002.pdf