Electrolux bekräftar diskussioner med Sigdo Koppers

Efter spekulationer i lokala medier i Chile, bekräftar Electrolux att diskussioner förs med Sigdo Koppers om ett möjligt förvärv av vitvarutillverkaren Compañia Tecno Industrial S.A (CTI), noterat på börsen i Santiago, Chile, samt dess dotterbolag. Ytterligare information kommer att ges om en slutlig överenskommelse nås.

För mer information vänligen kontakta Electrolux pressjour: 08-657 65 07.

Electrolux offentliggör denna information enligt lagen om värde­pappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

Electrolux är en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner samt motsvarande utrustning för professionell användning. Konsumenter köper 40 miljoner Electrolux-produkter i 150 länder varje år. Företaget fokuserar på att, baserat på bred och djup konsumentinsikt, ta fram innovativa produkter designade med omtanke om användaren och som möter konsumenters och professionella användares behov. I Electrolux produktsortiment ingår kylskåp, diskmaskiner, tvättmaskiner, spisar, luftkonditionering och småapparater så som dammsugare under välkända varumärken som Electrolux, AEG, Eureka och Frigidaire. Under 2010 hade Electrolux en omsättning på 106 miljarder kronor och 52 000 anställda. För mer information besök www.electrolux.com/press och www.electrolux.com/news.