Electrolux lanserar banbrytande köksprodukter

Nästan hälften av Europas Michelinrestauranger är utrustade med produkter från Electrolux. Kockarnas passion i kombination med de bästa råvarorna och innovativa produkter bäddar för den bästa matupplevelsen. Nu tar Electrolux expertisen till ditt hem genom lanseringen av Masterpiece Collection, en ny kollektion tiltade köksprodukter för hemmakockar med sikte på stjärnglans i köket.

Masterpiece Collection inkluderar en blender, en matberedare och en stavmixer som lutar lätt, för att undvika att luft bubblor bildas i botten av skålen eller karaffen vilket vanligtvis hindrar ett effektivt flöde av ingredienser. Denna PowerTilt-teknologi ger en mjukare och luftigare mixning, och stavmixerns TruFlow Pro-teknologi ger silkeslena resultat oavsett ingredienser.

– Vi har designat denna kollektion för att alla ska kunna göra sina egna mästerverk hemma i köket. En kock i färd med att vispa en sås vickar alltid lätt på bunken. Att hitta den perfekta lutningen tog år av forskning men den här teknologin kommer ta matlagning hemma till en helt ny nivå, säger Mari Törmälä, produktchef på Electrolux.

Några av Masterpiece Collections unika funktioner:

• Blender: En premiumblender som kan uppnå de slätaste resultaten tack vare sin unika PowerTilt-funktion. Denna har möjliggjorts av den optimala kombinationen av sex specialdesignade, titaniumbelagda knivblad, en tiltad karaff och en kraftfull motor på 1200W. Rekommenderat pris: 3 400 kronor.
  • Matberedare: Framtagen för att effektivisera tillredning av valfri ingrediens. Den unika PowerTilt-funktionen består av hållbara titaniumbelagda knivar, en tiltad skål och en kraftfull induktionsmotor på 1200W. Skålarna på 4,2L och 2,2L är tillräckligt stora för större middagsbjudningar. Rekommenderat pris: 4 495 kronor.
  • Stavmixer: Det breda utbudet av tillbehör och TruFlow Pro-teknologin mixar dina ingredienser både jämnare och snabbare. Det är möjligt genom kombinationen av tre starka titaniumbelagda knivblad, avancerad design av munstycket som ger ett effektivt flöde av ingredienser samt en turbodriven motor på 700W. Rekommenderat pris 2 295 kronor.

För att ytterligare inspirera till stordåd i köket släpper Electrolux samtidigt tre receptfilmer med lokala ingredienser och vyer från Indien, Frankrike respektive Sverige. Se filmen från Sverige här: www.youtube.com/watch?v=eeTWmGwi9I8

För mer information kontakta Malena Heed på malena.heed@primegroup.com eller +46 705 901 274. Ladda ner högupplösta bilder här.

Om Electrolux:
Electrolux är en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner. Utvecklingen bygger på konsumentinsikt och sker i nära samarbete med professionella användare. Vi erbjuder innovativa lösningar för hem och företag, med omsorgsfullt designade produkter såsom kylskåp, diskmaskiner, tvättmaskiner, spisar, luftkonditioneringar, dammsugare och småapparater. Under välkända varumärken som Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire och Electrolux Grand Cuisine säljs fler än 50 miljoner produkter årligen till kunder i över 150 länder. Under 2013 hade Electrolux en omsättning på 109 miljarder kronor och cirka 61 000 anställda. För mer information besök www.electrolux.com