Lilian Fossum ny chef för organisationsutveckling och chefsförsörjning i Electroluxkoncernen Lilian Fossum har utsetts till ny chef för koncernstab Organisationsutveckling och chefsförsörjning i Electroluxkoncernen. Lilian Fossum, 38, är idag affärsutvecklingschef och vice VD i Spendrups Bryggeri AB. Hennes företrädare, Mike Regan, blir chef för Electrolux holdingbolag i Storbritannien, och har ett fortsatt ansvar för personalfrågor. Som stabschef och ansvarig för ledarskapsutveckling kommer Lilian Fossum att ingå i koncernens ledningsgrupp och rapportera till VD och koncernchef Michael Treschow. Lilian Fossum började i Spendrups 1996 om ekonomidirektör, och var dessförinnan affärsutvecklingschef för Vattenfalls elförsäljning till privatmarknaden. Hon har också haft chefsbefattningar inom Saba Trading, ett dagligvaruföretag inom Axel Johnson-koncernen, samt arbetat som managementkonsult på McKinsey. Hon kommer att tillträda sin tjänst 1 september. För vidare information För vidare information, kontakta Lilian Fossum på telefon 08-672 77 32. För bilder, se http://www.sthlms-reprografen.se/electrolux/Fossum.html Presschef Folke Hammarlind finns på 08-738 73 05 eller folke.hammarlind@electrolux.se Electrolux är världens största tillverkare av hushållsmaskiner för kök, rengöring och skogs- och trädgårdsskötsel, såsom kylskåp, tvättmaskiner, spisar, dammsugare, motorsågar, gräsklippare samt trädgårdstraktorer. Försäljningen 1999 uppgick till SEK 119,5 miljarder, och antalet anställda var 93.000. Varje år köper kunder i mer än 150 länder över 55 miljoner produkter från Electrolux, för både konsumentbruk och professionell användning. För att ändra eller säga upp denna faxtjänst, vänligen sänd hela detta dokument, med uppgift om ditt namn, företag och faxnummer, till faxnummer 08-738 74 61, med uppgift om vad som ska ändras. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/27/20000327BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/27/20000327BIT00570/bit0002.pdf