RAPPORT FÖR FÖRSTA HALVÅRET 2004

RAPPORT FÖR FÖRSTA HALVÅRET 2004 Stockholm den 16 juli 2004 * Nettoomsättningen uppgick första halvåret till 62.443 Mkr (65.375) och nettoresultatet till 1.743 Mkr (2.857), motsvarande 5:70 kr (9:05) per aktie * Rörelseresultatet för andra kvartalet påverkades negativt av kostnader på 167 Mkr för nedläggning av fabriken i Västervik och 239 Mkr för uppgörelsen i en dammsugartvist * Väsentligt förbättrat kassaflöde både i andra kvartalet och för perioden som helhet * Bättre rörelseresultat och marginal för Konsumentprodukter i Europa och Övriga världen * Väsentligt lägre rörelseresultat för dammsugare i Nordamerika, beslut om åtgärdsprogram * Satsningarna på marknadsföring ökade med 225 Mkr jämfört med första halvåret 2003, främst inom Konsumentprodukter i Europa och i Nordamerika För mer information Electrolux ekonomiska information finns också tillgänglig på www.electrolux.com/ir ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/16/20040716BIT00010/wkr0001.pdf Hela rapporten