ANTAL UTESTÅENDE AKTIER I ELEKTA PER DEN 31 OKTOBER 2007

Stockholm den 31 oktober 2007

Enligt ny lagregel skall alla noterade bolag – om en ändring av antalet aktier skett under en månad – offentliggöra det totala antalet aktier i bolaget den sista handelsdagen i varje kalendermånad.

Under oktober månad tecknades 12 900 nya B-aktier i Elekta genom utnyttjande av tilldelade teckningsoptioner inom ramen för fastställt optionsprogram.

Det totala antalet aktier per den 31 oktober 2007 i Elekta uppgår till 93 892 990 fördelat på 3 562 500 A-aktier och 90 330 490 B-aktier.

Elektas aktuella innehav av egna aktier uppgår till 1 630 871 B-aktier, vilket Årsstämman den 25 september beslutade att makulera.

En A-aktie berättigar till tio röster och en B-aktie berättigar till en röst.

******