Elekta tecknar leverantörtsavtal med Catholic Health East

ELEKTA TECKNAR LEVERANTÖRTSAVTAL MED CATHOLIC HEALTH EAST Elekta har av Catholic Health East (CHE), en samarbetsorganisation för en stor grupp sjukhus i 11 stater på den amerikanska östkusten, utvalts som den rekommenderade leverantören (preferred provider) av produkter inom såväl strålbehandling av cancer som icke-invasiv strålkirurgi och magnetencefalografi. - Genom avtalet med Elekta får våra medlemssjukhus tillgång till den avancerade utrustning som är nödvändig för att möta behovet av moderna och effektiva behandlingsmetoder, säger David Everett, Manager, Supply Chain Initiatives vid CHE. - Samarbetet med Elekta gäller inte bara den nyskapande teknologi företaget erbjuder, utan även en rad viktiga supporttjänster till våra medlemssjukhus så som planering, marknadsföring och finansiering av onkologi- och neurokirurgikliniker. Avtalet inkluderar Leksell Gamma Knife®, Elekta Neuromag(TM), Elekta Synergy(TM) samt även Elektas övriga produkter inom strålbehandling av cancer. ****** För ytterligare information, var vänlig kontakta: Peter Ejemyr, Informationsdirektör, Elekta AB (publ), Tel: 08-587 254 00, E-mail: peter.ejemyr@elekta.com Om Elekta: Elekta är en världsledande leverantör av avancerade och innovativa kliniska lösningar och tjänster för precisionsbehandling av cancer samt minimalt invasiv neurokirurgi för behandling av sjukdomar i hjärnan. Elektas lösningar är både kliniskt ändamålsenliga och kostnadseffektiva samt skonsamma för patienten. För mer information om Elekta, se www.elekta.com. Om Catholic Health East: Catholic Health East är ett katolskt så kallat sjukvårdssystem (health system) med ett stort antal kliniker och sjukhus i 11 stater på USAs östkust från Maine till Florida. Organisationen stöds av ett stort antal kyrkliga organisationer i USA. CHE består av 32 akutsjukhus, 41 fristående och sjukhusbaserade vårdhem, 22 hem för äldre, 3 fristående institutioner för beteendevård samt ett stort antal lokala vårdinrättningar med tillsammans mer än 14 000 sjukhussängar. För vidare information se www.che.org. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031110BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/10/20031110BIT00370/wkr0002.pdf