Halvårsrapport 1 maj - 31 oktober 2001/02

Halvårsrapport 1 maj - 31 oktober 2001/02 - Rörelseresultatet för verksamhetsårets första sex må-nader förbättrades med 108 Mkr till 80 (-22) Mkr och rörelsemarginalen till 6 (-2) procent. - Fortsatt positiv utveckling av orderingången på fler-talet marknader. Ökning med 35 procent till 1 344 (995) Mkr. - Nettoomsättningen ökade med 39 procent till 1 232 (884) Mkr. - Resultatet för helåret 2001/02 förväntas bli klart bättre än föregående år. För ytterligare information var vänlig kontakta: Lars Jonsteg, Informationsdirektör, Elekta AB (publ) tel. 08-587 254 82 Mer information om Elekta finner Ni på: www.elekta.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/12/20040827BIT21560/wkr0001.pdf Hela rapporten