Ioannis Panagiotelis utsedd till Chief Marketing and Sales Officer

STOCKHOLM, 23 augusti 2017 – Elekta (EKTA-B.ST) har utsett Ioannis Panagiotelis till Chief Marketing Officer and Sales (CMSO) med omedelbar verkan, efter det att Chief Commercial Officer Ian Alexander beslutat att sluta.

Alla Elektas marknader kommer att rapportera till CMSO utom Kina och Nordamerika som kommer att rapportera till vd och koncernchef. Panagiotelis, som anställdes av Elekta tidigare detta kalenderår, kommer fortsätta att leda Elektas globala marknadsföringsinsatser.

– Ioannis är en mycket god ledare som kommer att påskynda implementeringen av åtgärder för att öka vår marknadstillväxt med särskild fokus på kundnöjdhet, säger Elekta vd och koncernchef, Richard Hausmann.

– Vi beklagar att Ian Alexander lämnar Elekta och önskar honom all lycka med sitt nästa uppdrag. Ian har outtröttligt lett vår kommersiella organisation i många år och vi är tacksamma för hans många bidrag till Elekta, tillägger Richard Hausmann.

Elektas koncernledningen per 1 september 2017:

• Richard Hausmann, Vd och koncernchef
  • Gustaf Salford, Ekonomi- och finansdirektör