Niomånadersrapport 1 maj - 31 januari 1999/2000

Niomånadersrapport 1 maj - 31 januari 1999/2000 · Rörelseresultat uppgick till -26 (-134) Mkr, en förbättring med 108 Mkr. Exklusive jämförelsestörande poster uppgick rörelseresultatet till -45 (-188) Mkr. · Försäljningen av IGS och därmed sammanhängande reservering för avvecklingskostnader har påverkat tredje kvartalet positivt med 19 Mkr. · Under december genomfördes en företrädesemission som inbringade 134 Mkr efter avdrag för emissionskostnader. · Under februari genomfördes en riktad emission till konvertibelinnehavare resulterande i en ökning av koncernens egna kapital om 210 Mkr . För ytterligare information var vänlig kontakta: Lars Jonsteg, Informationsdirektör, Elekta AB (publ) tel. 08-587 254 82 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2000/03/15/20040827BIT21350/wkr0001.pdf Hela Rapporten