Telefonkonferens avseende Elektas delårsrapport för maj-oktober 2015/16

STOCKHOLM, 17 november – Elekta (EKTA-B.ST) delårsrapport för maj-oktober 2015/16 publiceras den 4 december enligt:

• Rapporten publiceras klockan 07:30
  • Elekta håller en telefonkonferens klockan 10:00-11:00 med vd och koncernchef Tomas Puusepp samt ekonomi- och finansdirektör Håkan Bergström

För att delta via telefon, vänligen ring fem minuter i förväg.

• Sverige: +46 (0)8 566 426 64
  • Storbritannien: +44 (0)203 428 14 09
  • USA: +1 855 753 22 36

Telefonkonferensen kommer även att sändas via webben (vänligen ring även in för möjligheten att ställa frågor), via följande länk: http://event.onlineseminarsolutions.com/r.htm?e=1096935&s=1&k=195FCFCFA7C622F68F04F81204962886

Johan Andersson, Director Investor Relations, Elekta AB
Tel: +46 702 100 451, e-post: johan.andersson@elekta.com

Tobias Bülow, Director Financial Communication, Elekta AB
Tel: +46 722 215 017, e-post: tobias.bulow@elekta.com

Frida Johansson, Investor Relations Coordinator, Elekta AB
Tel: +46 708 667 674, e-post: frida.johansson@elekta.com
Tidszon: CET: Centraleuropeisk tid

Elekta är ett globalt medicinteknikföretag som utvecklar och säljer innovativa kliniska lösningar för behandling av cancer och sjukdomar i hjärnan. Företaget utvecklar sofistikerade behandlingssystem och planeringsmjukvara för strålterapi, strålkirurgi och brachyterapi, samt mjukvarusystem som stödjer ett effektivt arbetsflöde i cancervården.

Elektas verksamhet syftar till att förbättra, förlänga och rädda livet för svårt sjuka patienter. Genom att vidga gränserna inom vetenskap och teknologi, kan Elekta erbjuda intelligenta och resurseffektiva lösningar som skapar förtroende hos både vårdgivare och patienter.

Elektas system och kliniska lösningar används idag vid mer än 6 000 sjukhus världen över. Elekta har cirka 3 800 medarbetare globalt. Huvudkontoret ligger i Stockholm och företaget är noterat på NASDAQ Stockholm. För mer information om Elekta, se www.elekta.com .

Taggar: