Telefonkonferens avseende Elektas Q3 rapport 2018/19

STOCKHOLM, 11 februari 2019 – Elektas (EKTA-B.ST) Q3 rapport för 2018/19 publiceras 22 februari enligt:

• Rapporten publiceras klockan 07:30.
  • Elekta håller en telefonkonferens med start klockan 10:00 med vd och koncernchef Richard Hausmann samt ekonomi- och finansdirektör Gustaf Salford.

För att delta via telefon, vänligen ring fem minuter i förväg.

• Sverige: +46 (0) 8 505 583 50
  • Storbritannien: +44 (0) 333 300 9265
  • USA: +1 646 722 4902

Telefonkonferensen kommer även att sändas via webben (vänligen ring även in för möjligheten att ställa frågor), via följande länk:

Oskar Bosson, Global EVP Corporate Communications and Investor Relations
Tel: +46 70 410 7180, e-post:
Oskar.Bosson@elekta.com

Gunilla Öhman, Head of Investor Relations (interim)
Tel: +46 70 763 8125, e-post: gunilla.oehman@elekta.com

Under nästan fem årtionden har Elekta varit ledare inom precisionsbaserad strålbehandling. Våra nästan 4000 anställda över hela världen är engagerade för att möjliggöra att alla i världen med cancer har tillgång till - och fördel av - mer precis, individanpassad strålbehandling. Elekta har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm. Besök elekta.com eller följ @Elekta på Twitter.

Taggar:

Elekta är stolt över att vara den ledande innovatören av utrustning och mjukvara som används för att förbättra, förlänga och rädda liv på människor som har cancer eller sjukdomar i hjärnan. Våra avancerade och effektiva lösningar utvecklas i samarbete med våra kunder och över 6 000 sjukhus världen över förlitar sig på Elektas teknologi. Våra behandlingslösningar och onkologiinformationssystem är utformade för att skapa kostnadseffektiva arbetsflöden och för att driva en ständig förbättring inom strålbehandling, strålkirurgi och brachyterapi. Elekta har 3 700 medarbetare och huvudkontor i Stockholm. Elekta är noterat på Nasdaq Stockholm. www.elekta.com.