Välkommen till Elektas kapitalmarknadsdag på ASTRO

Stockholm, 22 augusti, 2014 – Elekta önskar dig välkommen till kapitalmarknadsdagen den 15 september i samband med den 56:e upplagan av ASTRO (American Society for Radiation Oncology) i San Francisco, USA.

Kapitalmarknadsdagen äger rum måndagen den 15 september klockan 09:00 – 11:30 lokal tid på Marriott Marquise Hotel, 780 Mission Street. Frukostbuffé serveras.

Niklas Savander, Elektas vd och koncernchef från 1 maj, och andra personer i Elektas ledning kommer att tala.Det kommer även att vara möjligt att följa presentationerna via telefon och webb:

Telefonnummer:

• Sweden: +46 8 505 964 04
  • UK: +44 203 147 4824
  • USA: +1888 424 8151

Kod: 6825094

Investerare som önskar delta i kapitalmarknadsdagen ombeds att anmäla sig via e-mail till elisabeth.natt.och.dag@elekta.com senast den 5 september.

Ytterligare Elekta-evenemang vid ASTRO

Investerare är även välkomna att delta i:

Elekta Oncology Users Meeting (EOUM) som hålls lördag den 13 september klockan 09:00-10:30 på Moscone Center, North Hall, 747 Howard Street, San Francisco. För anmälan vänligen använd länken: www.elekta.com/eoum

En guidad visning av Elektas monter hålls måndagen den 15 september med start klockan 13:00. Investerare som önskar delta i visningen ombeds att anmäla sig via e-mail till elisabeth.natt.och.dag@elekta.com senast den 5 september.

Vi ser fram emot ert deltagande den 15 september.

Med vänliga hälsningar,

Johan Andersson
Director Investor Relations

Tobias Bülow
Director Financial Communication

Elisabeth Natt och Dag, Information Manager, Elekta AB
Tel: +46 733 16 16 88, e-mail: elisabeth.natt.och.dag@elekta.com

Elektas verksamhet syftar till att förbättra, förlänga och rädda livet för svårt sjuka patienter. Genom att vidga gränserna inom vetenskap och teknologi, kan Elekta erbjuda intelligenta och resurseffektiva lösningar som skapar förtroende hos både vårdgivare och patienter.

Elektas system och kliniska lösningar används idag vid mer än 6 000 sjukhus världen över. Elekta har cirka 3 800 medarbetare globalt. Huvudkontoret ligger i Stockholm och företaget är noterat på den Nordiska Börsen med symbolen STO: EKTAB. För mer information om Elekta, se www.elekta.com.