Pressmeddelande 2001 10 19

Pressmeddelande 2001 10 19 ElektronikGruppens affärsområde EG Production Technology har fått en order på en Datacon Die Bonder, ordervärde 4,1 milj SEK från Optillion AB. Maskinen skall ingå i en produktionsline för tillverkning av fiberoptiska sändtagare. Marknaden för mikroelektronik ökar trots lågkonjunktur. EG Production Technology har hittills i år fått order för sammanlagt 21 milj på utrustning för mikroelektronik i Sverige, Finland och Tjeckien. För närmare information kontakta Johnny Alvarsson VD ElektronikGruppen, 08- 7593543, 070-5891795. ElektronikGruppen är börsnoterat bolag med ca 700 MSEK i omsättning och med ca 750 anställda i 9 länder uppdelat på fyra affärsområden. EG Communication med affärsområdets huvudkontor i Uppsala, EG ComTech, utvecklar och tillverkar fiberoptiska produkter samt levererar nyckelfärdiga nätlösningar för bredbandstjänster i Norden och Asien. EG Electronic Components marknadsför kundanpassade komponenter till den ledande elektronikindustrin i Norden, Baltikum och Storbritannien. EG MTC utvecklar och tillverkar induktiva komponenter för såväl telekom som övrig industriell marknad. Försäljningen är global. EG Production Technology säljer produktionsutrustningar och processutbildning till elektronikindustrin. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00750/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00750/bit0001.pdf