ElektroVakuum med när Power blir Expert Stormarknad

Nu är den sista Powerskylten nedtagen. Power har blivit Expert och butikerna är nu omprofilerade till Expert Stormarknad, som till skillnad från övriga Expert, nu kommer att ha ett bredare sortiment där även vitvaror och småel ingår. ElektroVakuum fick uppdraget att skylta om de 24 första butikerna med stora fasadskyltar i Experts orange färg. Hela omskyltningen genomfördes på extremt kort tid och alla butiker skulle skyltas om samtidigt. Powerskyltarna demonterades under en måndag. Under tisdagen - onsdagen fanns Expert Stormarknadsskyltarna på plats. Projektet genomfördes av 40 montörer i 20 team och omfattade totalt ett 50-tal nya skyltar. Från uppdragsgivarens original till montage genomfördes hela projektet på bara 5 veckor, inte minst tack vare den professionella projektledningen från ElektroVakuums svenska bolag. Under hösten kommer flera nya stormarknadsbutiker att öppnas på strategiska platser. Lagom till julhandeln kommer då Expert Stormarknad att vara uppskyltad på 31 platser över hela landet. -– Vi har plockat och mixat spetskompetens från Power, Expert Sverige och Expert Norge och utvecklar ett helt nytt och riktigt starkt stormarknadskoncept, säger Erling Nyberget, projektdirektör på Expert ASA, i ett tidigare pressmeddelande från Expert.