ElektroVakuum profilerar Seat

ElektroVakuum profilerar Seat ElektroVakuum, som är en av de större producenterna i Skandinavien av exteriöra skyltprogram, tar över logistik- och lagerhantering av profilskyltarna för Seat Nordic. Seat, som expanderar kraftigt på den svenska marknaden, har idag 17 återförsäljare i Sverige. Nyligen introducerade företaget en ny formgivning av sitt varumärke. Samtliga återförsäljare kommer nu kontinuerligt att förses med det nya profileringsprogrammet. ElektroVakuums åtagande vid omprofileringen omfattar lokala genomgångar av aktuella skyltar exteriört och interiört, digitala bildförslag till nya skyltar, projektledning, montage, tillverkning av specialskyltar och hantering av logistik och lagerhållning av det nya skyltprogrammet. Verksamheten kommer i huvudsak att hanteras av ElektroVakuums Lager- och logistikcenter i Årjäng, som redan idag hanterar logistik och lagerhantering åt ett tiotal kunder med stora nätverk av återförsäljare, inte minst annan bilindustri. ElektroVakuum marknadsför och tillverkar serieproducerade externa skyltsystem till bl.a. bensinbolag, bilindustrin och andra företag med stora återförsäljarnätverk. Dessutom tillverkas specialskyltar inom flera olika områden. Konstruktion och tillverkning sker på egna fabriker i Halden i Norge och i Årjäng i Sverige. Logistik och lager är centrerat till Årjäng och samarbetspartner för montering och service finns över hela Europa. Försäljningskontor finns i Sverige, Norge och Danmark. För ytterligare information kontakta : ElektroVakuum Svenska AB. Tel: 08 594 773 50. Fax: 08 753 67 30. www.elektrovakuum.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/11/20040811BIT20330/wkr0010.doc Textfil hela pressmeddelandet