ELLOS GROUP ÖKAR TEMPOT I SIN DIGITALA UTVECKLING

Ellos Group fortsätter att investera i den digitala framtiden för att säkerställa sin utveckling som dynamisk e-handlare. Nu görs många satsningar på det digitala mötet och på erbjudandet till kunderna. Samtidigt kommer en översyn av organisationen att ske.

För att driva tillväxt på alla nordiska marknader kommer Ellos Group att göra många satsningar på det digitala mötet och på erbjudandet till kunderna. En helt ny kundservice kommer att byggas upp och koncernens olika marknadsföringsfunktioner kommer att centraliseras till Borås. Detta för att effektivt driva utvecklingen i den nya digitala världen. För Ellos Group är detta ett naturligt nästa steg som en följd av de möjligheter den tidigare under året lanserade e-handelsplattformen erbjuder. Nu påbörjas byggandet av den perfekta kundresan för varje enskild kund. Baserat på datainsikt och CRM med hög grad av automatisering tillsammans med utveckling av nya tjänster kommer kundupplevelsen att förnyas, förbättras och personaliseras.

Ellos Group ser samtidigt över sin organisation. Totalt berörs cirka 60 personer inom bolaget på olika sätt. Förhandlingar pågår i dagsläget. Eftersom ny kompentens behövs sker även nyanställningar i Borås.

För mer information, var vänlig kontakta:
Marita Björk,
Head of Communications Ellos Group
Telefon: 0705 - 181994

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hem-produkter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och  Paul Frankenius med Frankenius Equity AB. Styrelseordförande är Anders Halvarsson .

Taggar: