Ellos Group rekryterar ny CIO

Jörgen Hellberg tillträder i december rollen som Chief Information Officer (CIO), för Ellos Group.

"Jörgen har omfattande kunskaper inom e-handel och IT samt ett innovativt och datadrivet förhållningssätt vilket kommer att bli värdefullt för oss i vårt fortsatta arbete", säger Hans Ohlsson Vd Ellos Group.

Jörgen Hellberg kommer ha ett övergripande ansvar för IT-funktionen och kommer att säkerställa den fortsatta utvecklingen av Ellos Groups e-handelsplattform, han kommer också att arbeta med ytterligare stöd till koncernens affärsprocesser.

"E-handel är det klart mest spännande området där utvecklingen går snabbt och möjligheterna är stora. Att få möjlighet att fortsätta utveckla Ellos Group, med sin ledande position inom e-handel och sin anrika historia, känns fantastiskt och enormt inspirerande", säger Jörgen Hellberg.

Jörgen Hellberg kommer närmast från IKEA där han har rollen som Solution Area Manager. Dessförinnan har han varit ansvarig för IT och projektkontor på Getinge samt CIO på NetOnNet. Jörgen kommer att ingå i Ellos Groups koncernledning.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:
Marita Björk
Head of Communications Ellos Group
Telefon: 0705-181994

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hem-produkter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB. Styrelseordförande är Anders Halvarsson.

Taggar:

Citat