Ellos Group satsar på innovationslaboratorium

Ellos Group tar nu nästa steg i sin utveckling och anställer Malin Sundström som ansvarig för att utveckla koncernens innovations-laboratorium.

Malin Sundström kommer att ansvara för att bygga upp ett innovations-laboratorium med uppgift att bättre kunna tillvarata idéer samt att utveckla, utvärdera och genomföra dem så att innovationstakten ökar inom Ellos Group. Malin kommer att bidraga till att skapa den perfekta kundupplevelsen och att maximera koncernens marknadsföringseffektivitet.

”Ellos Group är en spännande koncern som vill bli bäst på konsumentinsikt; att investera i ett innovationslaboratorium säger en hel del om företagets attityd. Jag kommer att vara skattletare; jag ska leta upp goda tankar och idéer bland medarbetarna och dammsuga varenda vrå på briljanta människor. Innovations-laboratoriet kommer att möjliggöra att idéerna får en chans att utvecklas och förverkligas”, säger Malin Sundström.

Malin är Ekonomie doktor och Docent vid Högskolan i Borås. Hon är välkänd för många genom sin forskning och sitt arbete inom handelsbranschen. Ett av Malins specialområden är handelns digitalisering inom vilket hon presenterat flera studier om svenska konsumenter, det förändrade köpmönstret samt nya sätt att fatta köpbeslut på. Hon är medförfattare i forskningsartikeln "Handelns digitalisering och förändrade affärsmodeller", vilken nyligen fick erkännandet ”Outstanding Paper Award” inom det prestigefyllda ”Emerald Literati Network Awards for Excellence”.

”Vi arbetar för att uppnå den perfekta kundupplevelsen, både genom att fånga upp goda idéer från omvärld och medarbetare samt genom att kompetens-utveckla våra medarbetare. Vi är glada att nu kunna ta kraft genom Malins kunskap och erfarenhet”, säger Mathias Ekström, Marknadschef (CMO) Ellos Group.

Malin och Ellos Group har funnit varandra på grund av att Högskolan i Borås och Ellos Group har ett långsiktigt samarbete där Högskolan bl.a. bidragit med uppdragsforskning. Malin kommer närmast från rollen som Akademisk föreståndare för ”Swedish Institute for Innovative Retailing” (SIIR) på Högskolan i Borås, där hon parallellt med sin anställning inom Ellos Group kommer att fortsätta på halvtid som forskare. Malin tillträder sin position på Ellos Group den 1 juni 2017.

För mer information vänligen kontakta:
Charlotte Hanson, Ellos Group
Telefonnummer: 033-16 08 05
www.ellosgroup.com

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode, skönhet och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som med investerare, samt styrelseordförande Anders Halvarsson.

Taggar:

Citat