Ellos Group satsar på ökad mångfald tillsammans med Mitt Liv

Ellos Group har inlett samarbete med Mitt Liv för att öka mångfalden. Programmet är en del av Ellos Groups ambitioner för ett långsiktigt hållbart värdeskapande.

"Integrationen är en av vår tids stora utmaningar. Vi vill göra vad vi kan för att bidra till en ökad mångfald, både i samhället och på vårt företag. Mitt Livs partnerprogram är ett utmärkt verktyg för att bättre tillvarata den stora kompetensbank som finns i vårt land i form av nyanlända människor", säger Johnny Eriksson, HR-chef på Ellos Group.

Framgång inom e-handel med mode och heminredning är beroende av spetskompetens inom bland annat design och IT. Det är en av anledningarna till att Ellos Group ska vara en arbetsplats som attraherar så många som möjligt, oavsett personens bakgrund i termer av religion, etnicitet, kultur eller andra faktorer.

"En ökad mångfald i vårt företag är positivt ur flera aspekter. Vi vill bland annat nå ut till fler kunder med vårt erbjudande. Vi verkar på alla marknader i Norden och riktar oss till breda kundsegment", förklarar Annika Mårtensson, Hållbarhetsansvarig på Ellos Group.

"Vi på Mitt Liv är väldigt glada över samarbetet med Ellos Group och tacksamma för förtroendet som vi fått. Vi ser mycket fram emot ett givande samarbete, där vi gemensamt kommer att arbeta för en mer inkluderande arbetsmarknad", säger Marija Djuricic, regionansvarig på Mitt Liv i Göteborg.

I ett första skede kommer fokus att ligga på utbildning och Mitt Livs adept- och mentorprogram, Mitt Livs Chans. Det innebär att ett tiotal anställda har möjlighet att dels öka sin kunskap om mångfald och också vidga sina perspektiv samt bistå till en annan individs personliga utveckling på arbetsmarknaden.

För mer information vänligen kontakta:

Annika Mårtensson, Hållbarhetsansvarig, Ellos Group, tel. 033-16 07 02

Sylvia Rezania, Presskontakt Mitt Liv, tel. 0735-39 58 98

www.ellosgroup.com

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 800 medarbetare och omsatte 2014, 1,9 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB som medinvesterare, samt styrelseordförande Anders Halvarsson.