Ellos Group stärker ytterligare sin organisation

Ellos Group fortsätter att flytta fram sin position som ledande aktör inom e-handel för mode och heminredning i Norden och har rekryterat Michael Jarestad som CTO för gruppen.

Ellos Group fortsätter att flytta fram sin position som ledande aktör inom e-handel för mode och heminredning i Norden. Ett flertal kraftfulla rekryteringar, lansering av en helt ny e-handelsplattform samt lansering av ett innovationslaboratorium har ägt rum tidigare under året.

Ellos Group stärker nu ytterligare sin organisation genom rekrytering av Michael Jarestad som Chief Technology Officer. Michael har mer än 15 års erfarenhet av att driva e-handel inom detaljhandeln. Michael har varit CTO på Nelly.com i mer än 12 år. Under de senaste två åren har Michael varit partner och CTO på na-kd.com.

”Jag ser fram emot att medverka i Ellos Groups förändringsarbete och att med affären i fokus driva den tekniska utvecklingen till nästa nivå”, säger Michael Jarestad.

Yannick de Rechapt, CIO på Ellos Group sammanfattar:
”Michaels djupa kunskap och kreativitet kommer att vara ett värdefullt tillskott till vårt team. Hans affärsfokus och entreprenöranda kommer att bidraga till att vi ständigt kan ligga i teknikens framkant.”

Michael tillträder sin roll på Ellos Group i oktober 2017.

För mer information:
Marita Björk,
Head of Communications Ellos Group
Telefon: 0705-181994

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hem-produkter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter runt 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB. Styrelseordförande är Anders Halvarsson.

Taggar:

Citat