ELLOS LANSERAS I SCHWEIZ

Efter framgångsrika lanseringar runt om i Europa satsar Redcats Nordic för första gången på den sydeuropeiska marknaden, genom etablering av varumärket Ellos i Schweiz. Den tvåspråkiga sajten ellos.ch lanserades tidigare i augusti och i samband med att höstsäsongen drar igång distribueras Ellos stora höstkatalog till kunderna i slutet av månaden.

Det känns oerhört spännande med den schweiziska marknaden. Vi har genomfört noggrann kartläggning av marknaden som visar på stora möjligheter för e-handel och för Ellos att ta marknadsandelar. Ellos är ett starkt varumärke som upplevs som nytt och spännande med sin avskalade elegans och sina rena linjer.”, säger Eric Dubois, vd, Redcats Nordic.

Lanseringen sker dels genom den tvåspråkiga sajten ellos.ch samt genom en inspirerande höstkatalog. Utbudet på sajten och i katalogen består av dam-, barn-, herr- samt underkläder och skor. Ellos flyttar med den här satsningen än en gång fram sina positioner på den europeiska marknaden genom varumärkets tydliga onlinefokus.

”Vi har även återanvänt vårt framgångskoncept från tidigare lanseringar där e-handel och katalog kombineras för att nå potentiella kunder. Detta är styrkan med att tillhöra en Redcats Group är att det finns gedigen kunskap och inspiration kring e-handel att hämta. Det ger oss även möjlighet att anpassa våra erbjudanden efter vad kunderna specifikt efterfrågar”, säger Eric Dubois, vd, Redcats Nordic.

Redcats Nordic tidigare utlandssatsningar på Ellos har överträffat förväntningarna. Våren 2010 lanserades Ellos i Ryssland och efter det har Frankrike och Storbritannien stått på tur. Lanseringen har utarbetats från Redcats Nordics huvudkontor i Borås i samarbete med lokal personal i Schweiz.

För mer information:

Eric Dubois, vd Redcats Nordic
Telefon: 033-16 08 05

Nicklas Hellgren, Business Development Manager
Telefon: 033-16 05 69

Redcats Nordic är Nordens ledande distanshandelsföretag med varumärkena Ellos, La Redoute, Enjoy, Jotex och OneStopPlus. Redcats Nordic har 1000 anställda och en omsättning 2010 på 3 miljarder SEK. Redcats Nordic är en division inom Redcats, ett världsledande företag inom distanshandel för mode och hem. 2010 uppgick Redcats omsättning till 34,4 miljarder SEK varav 54 % via handel på internet och antalet anställda uppgick till 14,000. Redcats består av ett nätverk av olika försäljningskanaler som omfattar ca 30 kataloger, 70 e-handelsbutiker och 600 butiker. Redcats Group är ett företag inom PPR.

Taggar: