Det är dags för Elmia Garden 2014

Hösten har anlänt och vi får äntligen slå upp portarna för årets Elmia Garden – branschmässan där vi tillsammans sparkar igång trädgårdsåret på bästa sätt, och vi vill nu välkomna dig till vår pressvisning.

När: Onsdagen den 8 oktober kl. 12.30

Var: Hall D, D06:22

I samarbete med Blomsterfrämjandet presenterar vi en träffsäker rapport om den kommande säsongens gröna trender. 2014 års trender kallar vi Hotellkänsla, Sagosommar och Välkommen till tropikerna. Trenderna förklaras och demonstreras på flera olika sätt och Blomsterfrämjandet finns givetvis på plats.

Det blir en händelserik mässa där bl.a. Elmia Garden Flower Grand Prix går av stapeln. En spännande tävling inom blomsterbindning där floristernas färg- och formsinne sätts på prov.

Självklart presenteras även de nominerade till Elmia Garden Award – Årets Trädgårdsprodukt 2015. I år var det Nelson Gardens Rootmaster som levde upp till experternas förväntningar och stod som vinnare. Vem kammar hem det prestigefyllda priset 2015?

Missa inte det här och mycket mer på Elmia Garden 2014.

Varmt välkommen!

Mer information hittar du på vår hemsida.

Ackreditera dig här

Henrik Landen, Business Manager, tel 46 36 15 22 57, henrik.landen@elmia.se, garden@elmia.se

Om oss

Elmia Garden är en renodlad fackmässa för dig som jobbar inom trädgårdsdetaljhandeln och park- och markanläggning. Genom åren har den vuxit fram till att bli norra Europas viktigaste mötespunkt för branschen, såväl nationellt som internationellt. Utställarna erbjuder växtmaterial, odlingsteknik och produkter, krukor och trädgårdsdekorationer och andra produkter eller tjänster till kunder inom den gröna näringen. Nästa Elmia Garden: 8-9 oktober 2014. www.elmia.se/garden