Välkommen till Nordens största arrangemang för det mobila livet

Report this content

Den 10-14 september är det åter igen dags för Elmia Husvagn Husbil. Över 36 000 besökare väntas komma till årets mässa för att se 2016 års modeller presenteras. Välkommen till mässan och till vår presskonferens onsdagen den 10 september.

Även i år är mässan fullbokad med 150 utställare. Här finns i stort sett hela utbudet på den svenska marknaden på plats för att presentera sina nya modeller och utrustning. Elmia Husvagn Husbil är för de flesta aktörer startskottet på nästa säsong och är en viktig värdemätare på hur branschen mår.

På presskonferensen onsdagen den 10 september, kl 11.00 redovisas en färsk prognos om hur branschen ser på framtiden. Vi visar också hur branschen har förändrats under de senaste åren.

Välkommen till Elmia i Jönköping!

Ackreditera dig till mässan på www.elmia.se/husvagn, senast 9 september.

Pressaktiviteter onsdagen 11 september:

Kl 11.00 Presskonferens, Elmias presscenter, Lobby Nord

Ca kl 12.00 Presslunch (direkt efter presskonferensen)

Projektnamn: Elmia Husvagn Husbil 2013
Websida: www.elmia.se/husvagn
Kontaktperson:  Jörgen Nyström
Tel. direkt: 46 36 15 22 30
Mail: jorgen.nystrom@elmia.se
Mobil:  46 36 15 22 30

Elmia AB, Box 6066, 550 06 Jönköping, Sverige, tel 46 36 15 20 00, www.elmia.se

Besöksadress: Elmiavägen

Taggar:

Snabbfakta

Elmia Husvagn Husbil är Nordens största mässa för det mobila livet. Välkommen till den perfekta uppstarten inför nästa semestersäsong. Här har du en unik möjlighet att se hela den svenska marknadens utbud samlade på en och samma plats. Enkelt för dig att jämföra priser, planlösningar och andra detaljer. Samtidigt handlar Elmia Husvagn Husbil om så mycket mer än produkterna. Lika viktigt är själva upplevelsen och möjligheten att campa med sin befintliga husvagn eller husbil i anslutning till mässhallarna. Ett utmärkt tillfälle att träffa likasinnade med erfarenheter från resmål, produkter och mycket annat. Här träffas människor som brinner för en och samma sak.