Avgörande möten för nordisk infrastruktur på Elmia – Nordic Rail och Future Transport samlade hela branschen

Report this content

Idag avslutades Elmia Nordic Rail och Elmia Future Transport som arrangerats i Jönköping under tre dagar.

– Mässorna spelar en avgörande roll för framtidens infrastruktur, kommenterar projektledare Jörgen Nyström.

Under tre dagar har järnvägs- och transportbranschen samlats för att se den allra senaste tekniken, prata affärer, diskutera aktuella frågor och tala om framtidens visioner. Detta under Nordens ledande järnvägs- och transportmässor, Elmia Nordic Rail och Elmia Future Transport som avslutades idag, torsdag.
 - Att mässorna på Elmia är en av branschens viktigaste mötesplatser går inte att ta miste på. I efterhand kan man konstatera att ”alla var här”.

– Den skandinaviska marknaden är oerhört intressant eftersom vi har så många infrastrukturprojekt på gång. Det märker vi inte minst från det stora antalet internationella utställare. I år ställde exempelvis företag som Skoda Transportation och Hitachi ut för första gången – eftersom de nu på allvar vill ta sig in på den nordiska marknaden och då är mässan ett optimalt sätt att presentera sig, säger Jörgen Nyström.

Ett nytt inslag på mässan var den Matchmaking som arrangerades av Trafikverket, Elmia och SWERIG. Trafikverket vill se fler anbudsgivare till sina projekt och i jakt på dessa arrangerades en Matchmaking där potentiella leverantörer och samarbetspartner fick möjlighet att träffas i snabba one-to-one-meetings.
   – Det blev en enorm framgång och vi kommer att jobba för att utveckla det ytterligare till nästa arrangemang 2015, säger Jörgen Nyström.

Fakta Elmia Nordic Rail och Elmia Future Transport 2013

Antal besökare: 4 095                                                    Antal utställare: 293

Antal seminarier: 99                                                       Antal representerande länder: 35

Projektnamn: Elmia Nordic Rail – Elmia Future Transport
Websida: www.elmia.se/nordicrail - www.elmia.se/futuretransport
Kontaktperson: Jörgen Nyström
e-post: jorgen.nystrom@elmia.se
Tel. direkt: 036-15 22 30 Mobil: 036-15 22 30

Elmia AB
www.elmia.se

Taggar:

Citat

Elmia Nordic Rail och Elmia Future Transport spelar en avgörande roll för framtidens infrastruktur.
Jörgen Nyström, projektledare
Elmia Nordic Rail-Elmia Future Transport blev en enorm framgång och vi kommer arbeta för att utveckla det ytterligare till nästa arrangemang 2015.