Renata Chlumska inviger Subcontractor InnoDex

Äventyraren Renata Chlumska invigningstalar på Elmia Subcontractors nya kunskaps- och innovationsarena Subcontractor InnoDex*. Bland annat kommer hon att berätta om planeringen inför sitt livs äventyr – en resa ut i rymden.

För första gången i historien pågår förberedelserna för kommersiella resor ut i rymden. Renata Chlumska har köpt biljett och räknar med att komma iväg 2015.
– Men jag har inte bråttom, säger hon. För varje år som går får jag träna och förbereda mig, vilket förlänger upplevelsen.

I september besökte Renata Mojave Air and Spaceport i Kalifornien. Hon träffade ingenjörer, konstruktörer och piloter, och blev riktigt imponerad.
– Det är först nu jag förstår omfattningen av hela projektet. Det är en helt ny bransch under utveckling. 500 personer med spetskompetens jobbar heltid, de kommersialiserar rymden och ger inte avkall på något.

Subcontractor InnoDex invigs tisdag 12 nov, kl. 10.10, hall C.

*Subcontractor InnoDex – Innovation and Technical Design Expo – en inspirations- och kunskapsarena med utställningar och föreläsningar om nya material, innovativa tekniker och kreativa processer.

Projektnamn: Elmia Subcontractor
Webbsida: www.elmia.se/subcontractor
Kontaktperson: Karla Eklund
Tel. direkt: 036-15 22 61