• Elos Medtech AB/

Elos dotterbolag Elos Fixturlaser vinner pris i tidningen Plant Engineerings omröstning ”Product of the Year” för produkten ”Fixturlaser NXA Pro”

Elos Fixturlasers uppriktningssystem som introducerades under 2013 Fixturlaser NXA Pro har tilldelats brons i kategorin för ”Verktyg och utrustning för underhåll” i omröstningen ”Product of the Year 2013”.

Hans Svensson, VD för Elos Fixturlaser, säger om nomineringen: ”Priset speglar de år av planering och utveckling som lagts ned på Fixturlaser NXA Pro, som i sin tur är ett bevis på Elos Fixturlasers innovativa konstruktion.”

Nya Fixturlaser NXA Pro är konstruerad för att vara att lättare att använda för den som ska utföra uppriktningen, med lång batterilivslängd som räcker hela arbetsdagen och med en visarenhet som i realtid visar den maskin som riktas upp från samma vinkel som användaren ser den. Inget annat uppriktningssystem på marknaden har denna funktion.

Tidningen Plant Engineering anordnar den årliga tävlingen ”Product of the Year” för att lyfta fram de bästa nya industriprodukterna i USA. Under mer än ett kvarts sekel har Plant Engineerings läsare valt ut nya produkter som hjälper dem att utföra sitt jobb smartare, säkrare, samt mer effektivt och produktivt.

Lidköping, 2014-04-14

Elos AB (publ)

För ytterligare information kontakta: Göran Brorsson, VD och koncernchef Telefon: 0510-48 43 65, 0705-11 78 60 E-post: goran.brorsson@elos.se

Informationen i denna pressrelease är sådan som Elos AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 april 2014 kl 08.00 (CET).

Eloskoncernens verksamhet omfattar utveckling, tillverkning och marknadsföring till internationella kunder vilka har behov av komplexa produkter som används i krävande miljöer inom affärsområdena Medicinteknik och Mätteknik. För ytterligare information se www.elos.se