Elos Medtech – Årsredovisning för 2016 publicerad

Svensk årsredovisning 2016 för Elos Medtech AB publiceras idag på vår webbplats www.elosmedtech.com

Tryckt version distribueras i slutet av vecka 15 till aktieägare som önskar bolagsinformation enligt Euroclear. Den kan även beställas via info@elosmedtech.com .

Engelsk version kommer att offentliggöras på vår webbplats i slutet av april.

Göteborg, 2017-04-05

För ytterligare upplysningar kontakta: Jan Wahlström VD och koncernchef 070 212 18 89, jan.wahlstrom@elosmedtech.com eller Christian Bergaust 070 293 50 40, christian.bergaust@elosmedtech.com

För ytterligare information om koncernen Elos Medtech, se www.elosmedtech.com

Denna information är sådan information som Elos Medtech AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 april 2017 kl. 15.30 (CET).

Elos Medtech är en av Europas ledande utvecklings- och produktionspartner av medicinteknikprodukter och komponenter som t ex dentala och ortopediska implantat och instrument. Verksamheten bedrivs vid anläggningar i Sverige, Danmark, Kina och USA. Kunderna utgörs huvudsakligen av internationellt verksamma medicinteknikföretag inom marknadssegmenten Dental Implant Systems, Diagnostics, Medical Devices samt Trauma & Spine. Koncernen omsätter ca 560 MSEK och har ungefär 520 anställda. Koncernen är sedan 1989 noterad på NASDAQ OMX Stockholm AB. Aktien är klassificerad som Health Care-bolag på Small Cap-listan.