Valberedningens förslag till ny styrelseordförande och ny ledamot

Då Stig-Arne Blom meddelat att han inte står till förfogande för omval som ledamot och styrelseordförande i Elos Medtech kommer valberedningen att föreslå årsstämman att utse Yvonne Mårtensson som ny ordförande.

Yvonne Mårtensson har varit ledamot i Elos Medtech sedan 2015. Hon är förutom i Elos Medtech ledamot i Arcoma, Synthetic MR och SwedenBIO.

Vidare kommer valberedningen att föreslå Jon Risfelt som ny ledamot. Jon Risfelt är f n ordförande eller ledamot i ett flertal noterade och onoterade bolag, bl. a Bisnode, Dialect, Bilia, Boule Diagnostics och Smartfish.

Valberedningens övriga förslag kommer att framgå i kallelsen till årsstämman som väntas publiceras den 27 mars.

Göteborg den 3 mars 2017

För ytterligare upplysningar kontakta: Bengt Belfrage, valberedningens ordförande, telefon 0705 16 32 45, e-post bengt@belfrage.se

Denna information är sådan information som Elos Medtech AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 mars 2017 kl 11:00(CET).

För ytterligare information om koncernen Elos Medtech, se  www.elosmedtech.com